Startside arrow Nyheter arrow nye trender i å bruke et ur
tirsdag 20. november 2018
nye trender i å bruke et ur Skriv ut E-post
lørdag 21. april 2018
Har de seg selv å takke?

Din dyre flotte klokke virker som et fluepapir på uærlige mennesker.

De siste åra har nye trender spredd seg i det å bruke meget kostbare ur.

Unge gutter ned mot 20 år, kjøper meget kostbare ur, ofte på nettet og ser på dette som en flott personlig markering i å fortelle alle at de selvfølgelig må ha et ur til tusenvis av kroner på hånden.

Uret skal selvfølgelig brukes i badstu og dusj og selv om alle klær faller, så skal uret på død og liv være med i badet!
Det mest kompliserte og kostbare vi eier, blir utsatt for stor risk og sjanse for å bli skadet.
Ordet vanntett som reklamen for uret bruker, blir da omsatt til en ren motegreie der uret selvfølgelig må brukes i dusj og badstu eller i baseng og havbad. Det er det siste som taes av kroppen og uret skal være en sak som skal tåle alt og er evigvarende!

En annen trend er at disse meget kostbare ur selvfølgeig må være med ute på byen. Barbesøk og fest der klokka kan bli beundret og vist frem er inn. Rett urmerke, rett design og stor og prangende som synes godt!

Sist nå i Stavanger der en kar ble fratatt et dyrt Rolex midt på natta sammen med to ukjente ute på byen. Merkelig! Fluepapiret hadde virket!

En dag hører vi nok om at armen blir avklipt for å få et snaut 100.000,- kroners ur enkelt av armen.
Vi hører om folk som mister det flotte uret de har kjøpt for ofte langt over 100.000,- kroner en mørk nattestid på en bar i Oslo, eller på et disktek i Malaga. Merkelig!

Er det ingen som nå tenker på at disse flotte dyre armbåndsur til langt over det normale klokker koster, også er fluepapir for tyver og uærlige folk? Før, ja for kun noen få år siden, var slike ur eierens stolthet som han (ja det er flest gutter) passet på og var meget redd for.

Klokka er nå en image for unge gutter der den skal matche den dyre bilen eller båten og bli en del av ungdomskulturen vi nå ser.

Forsikret er de oftest til priser som får vanlige folk til å steile og et tap en mørk nattestund, kan bety god fortjeneste til eieren!
Forsikringsselskap er nå klar over dette og skjerper krav til verdi og dokumentasjon. Det bør ikke være så lettvindt å tjene gode penger på ungdommens klokkekultur som vi nå ser her i landet.

Skjerp dere!

 
< Forrige   Neste >

Ansvarlig for nettsidene: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser, du må slå på Javascript for å kunne se den. , Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser, du må slå på Javascript for å kunne se den. , Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser, du må slå på Javascript for å kunne se den. , Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser, du må slå på Javascript for å kunne se den.